Ingen bebis än... :(

Har inte orkat uppdatera då väntan är såååå långtråkig och ont i bäckenet har jag me som sjutton... känns bara bläh just nu! Vill juh att värkarna ska sätta igång så jag vet att det iaf är på G på riktigt...

Lite skönt denna vecka iaf är att läraren är sjuk så jag fått vila upp lite här... blir juh stressigare nästa vecka om bebisen kommer då, men jag får ta det då...

Idag äntligen efter många veckors väntande och irriterande av både mig och andra så har jag fixat nya lysrör te toaletten :D
Har haft diskotek därinne i säkert 6 veckors tid, men hur kul är det att balansera då man e höggravid för att plocka ur såna?? Å sen ta sig te affären för att hitta rätt? Inte kul då man har ont och inte kan gå särskilt långt utan att få ont lite här och där...
Men imorse bad jag Fidde plocka ur dom och åka te affären innan han öppna sin butik för att hjälpa mig, så det gjorde han! Fick även köpt en babysitter ;)
Men åter te lysrören... Trodde jag kunde snika upp lillsyrran på "oskyuldigt" besök för att sedan utnyttja henne te att balansera på toaletten å stoppa i dom dumma lysrören, men då e juh lillskruttan förkyld och smittat ner Anita me så hon orkade inte åka nånstans.. *Förståeligt, så krya på er* :)
Men skam den som ger sig... jag tog en pall å ställde ena foten på toan och hävde mig upp som en galning å fick den andra på pallen *S*
Måste sett kul ut om nån sett mig :P Halvskakandes upp i luften å försöka få i lysrör som inte ens ville fungera!! :O
Ringde Fidde och beklagade mig att han minsann fick komma upp och hjälpa mig för det funkade inte då jag gjorde.. Smartskallen frågar mig då om jag vridit på lysrören så dom fastnade?!
Hahahaha!! Självklart hade jag inte vridit på dom så det va te att häva sig upp en gång till och vrida om och Gud hjälpe mig, det vart lyse!! :D *hehehe*
Jadu, så roligt har jag haft idag, så vi får väl hoppas på att bebisen inte tyckte det va roligt å sätter igång att komma ut!!

En klockren kommentar min lilla son Kevin på 4,5 år gjorde på dagis :) Dom är juh så söta i den åldern och kommer med dom mest konstiga, men självklara saker för dom.
En kompis till Kevin på dagis har blivit storasyster och mamman kom förbi att visa upp den lilla bebisen. Kevin blir alldeles till sig och gullar på och säger sedan till fröken: " En sån ska mamma också få.... Fast inte så mörk!"
Hihihi... Då e den lilla bebisen lite mörk i hyn och mina barn e juh kritvita om man säger så, men bara en sån grej att han uppfattar såna skillnader :)
Fröknarna hade haft väldigt roligt åt den kommentaren :)

Funderar på att orka ta mig i kragen och gå förbi torget när jag hämtat ungarna och hämta ut ett paket jag fått... Har beställt nya nattlinnen, kan behövas nu te vintern och när bebisen kommer då man ska skrutta runt på nätterna :P
Även nya byxor som jag behöver ska finnas me i paketet... kan juh inte klämma på mig ett par jeans det första jag gör efter förlossningen :P Blir nog lite för skavigt... det ska va mjukt och löst :P

Ja, då har ni fått lite uppdatering att jag har ont i bäckenet, kissar som en galning och vilar för det mesta då jag har ont :P
Och ingen bebis än :(
Men så fort nåt händer och jag känner av värkar ocjh om det inte går för fort ska jag uppdatera här.... :)

Kram så länge och hoppas skrutten vill ut ur magen nu, för nu e det inte roligt att va gravid längre... *har jag nog sagt förut?*

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Det är spännande det här, håll oss uppdaterade..Håller alla tummar att det ska gå bra!

Kramar i massor!

2008-08-21 @ 19:30:53
Postat av: Malin

Haha, du är rolig du...kan se en höggravid Monika ha fullt sjå med lysrören framför mig. Men när Fidde lämnade dom, hade han inte tid att slänga i dom??

Hur har du lyckats med att gå upp så lite under graviditeten? Du kommer rasa i vikt när den lilla / lille kommer ut! Har du några tips så ge dom till mig, haha, så kanske jag äntligen lyckas komma igång med bantningen efter jag fått min bäbis...SOM ABSOLUT INTE EXISTERAR I MAGEN ÄN..men vi planerar att öppna bäbisverkstaden efter Bulgarien. Jag vill ju dricka paraplydrinkar innan! ;)

kramis Malin

2008-08-21 @ 20:15:07
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0