Lång bloggpaus....

Ja, hänt en hel del så har lixom inte orkat skriva eller haft lust.... Har jag väl egentligen inte nu heller men lusten kanske ökar om man åtminstone försöker sig på att skriva lite...
Vissa grejer vill man juh inte skriva om i bloggar utan vill man ha mera privat så att säga.

Kevin har juh börjat "Nollan" nu! Helt otroligt att han påbörjat skolan nu! Tiden går väldigt fort... Hua! Men han verkar tycka det e kul och har redan skaffat kompisar. Han har börjat på en skola som heter Vittra och ligger inne i stan, lite annorlunda tankesätt har dom på den skolan, lite friare val för eleverna och sen blandar dom klasserna lite mer så att barnen som e yngre lär av dom äldre och dom äldre får lära dom yngre. Det känns som en bra skola och det är inte överdrivet mycke skolungdomar heller, bara ca 400 elever på hela skolan och då är det barn upp till högstadiet.
Känns som ett bättre alternativ än vanliga kommunala skolor där det går upp över 1000 barn... Tror lärarna har lite mer kontroll över barnen då det inte är så många, men jag kan juh ha fel.
Ska ge det en chans iaf för jag vill att barnen ska få bästa start i skolan :) Hoppningsvisst kommer Gabriel börja där nästa år då syskon har förtur :)
Tror han har mycke nytta av att det är lite friare och annorlunda lärosätt. Har juh startat en liten utredning för den lille mannen då jag märkt att han är lite "speciell" om man säger så... Inte på nåt dåligt sätt, vi förstår varandra inte riktigt för han har sitt speciella tankesätt och ibland låser han sig på en grej... Om det skulle va så att han har nåt så vill jag veta det nu så han kan få extra hjälp till nästa år då han ska börja skolan. Vill ju att det ska gå bra för mina pojkar :)
Och Isak som blir hela 2 år idag :D Fan va tiden går fort då, tycker nyss han kom juh och han va min lille plutt... Men nu börjar han och ska prata me... Munnen går i ett kör på han *haha*
Här e nåra av orden:
Bi - Bil
Mamma
Kejej - Kevin
Gaga - Cykel
Bibam - Lastbil
Bijo - Blöja
Hisch - Fisk
Nina - Moster Anita :D
Vovov - Vovve


Tidigare i somras gifte sig även min äldsta syster sig :) Var så vackert och väldigt fint! Gabriel va lite krånglig vid kyrkan bara... hehe... Han ville då absolut inte gå in i den, det va juh tråååkigt därinne! :D Fick iaf in honom till slut och då satt han på bänken och tjurade igenom hela proceduren :P Men fint va det iaf!
Fick juh gå på denna tillställning med min nya man i livet, Michael. :) Det var väldigt romantiskt!
Känner mig väldigt lyckligt lottad som fått honom i mitt liv och barnen gillar honom med och det är juh ändå A och O! För annars skulle juh inget funka om inte dom accepterade varann...

Livet rullar på nu igen efter sommaruppehållet från både dagis och allt som hänt, men inget man skriver ut här.. Det får stå oskrivet :P

Ska väl se om jag ska försöka slänga in lite kort oxå :) Men det får bli senare, nu ska jag käka lite lunch och ta det lugnt innan barnen ska hämtas.


Bye!


Kommentarer
Postat av: mamma

äntligen händer det något,ser fram emot lite bilder!!! GODNATT!!!

2010-09-16 @ 21:26:26
Postat av: Emelie from da Dalarna, yo!

Härligt allt låter Monica!!!

Hoppas att utredning ger något.



PUSS

2010-09-28 @ 08:17:07
URL: http://blogg.mama.nu/emeliepernille/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0