Drottning Silvias Barnsjukhus + mycket mer....

Ja, gårdagen var minsann fullbokad till minsta minut.... Kändes som det iaf *Puh*
Var meningen att bara jag skulle iväg till Backa Läkarhus för att få agrafferna i magen borttagna, vilket gick jättebra då jag väl fick tiden att få bort dom :P
Iaf så börjar egentligen historien i söndags då jag tyckte att Anita med familj kunde komma upp å hälsa på lite :) När dom väl dyker upp så är barnen så uppspelta att dom springer fram och tillbaka för vi ska gå till en lekpark och *TJONG"* så skriker Kevin som en galning och håller sig böjd... Han har snubblat ner för en trottoarkant :(
Både jag och Anita tyckte att det var inget vanligt "Hjälp! Jag har fått en skråma"- skrik, utan detta var ren smärta...
Det blev lite bättre efter lite tröst, men han hade fortfarande ont i armen och använde den inte, så man blev lite misstänksam att det var en vrickning och det gör juh väldigt ont :S
Eftersom jag skulle te Backa Läkarhus dan efter så tänkte jag att Kevin kan lika gärna följa med så får vi kolla upp armen. Under kvällen kände jag att armen svullnat upp lite och att han hade ont så han fick lite alvedon så han kunde sova.
Måndagen då... Jo, fört upp å göra iordning allihopa.. Köra upp Gabriel te dagis, ner te läkarhuset, ta nummerlapp... å sen VÄNTETID!! Usch va jobbigt det är att vänta... Kom kl.9.15 te Backa Läkarhus och var klar kl.12!! Och då hade jag fått tid dit igen kl.13.45 för att ta bort agrafferna, Gabriel skall hämtas kl.14 på dagis, sen te Östra för att Kevin behöver röntga armen.... Vi åkte iaf hem en snabbis för att äta lite, hämtade Gabriel vid 13.30 och sen ner med alla ungar för att ta bort agrafferna... Sen gick vi bort till Anita, som nästan bor granne me Backa Läkarhus... Alldeles perfekt :)
Hon var så snäll och tog hand om Isak och Gabriel medans jag fick åka iväg till Östra och Drottning Silvias Barnsjukhus med Kevin. Hade aldrig gått att ha alla barnen med sig då det vart långa väntetider mellan alla stoppen man skulle göra. Kevin var jätteduktig och fick medicin mot det onda i armen och av röntgen bilderna så visade det sig att han hade fått en spricka ovanför armbågen så det var inte undra på att han hade ont och att armen var svullen så det blidde gips så det ska läkas på rätt sätt! :)
Så det blir att åka tebax om en vecka för att se så det läks ordentligt och ev byta ut gipset mot ett annat gips, sen ska han ha det i 4 veckor framöver...
Kan juh meddela att han redan tröttnat på det :P Fast mest grejen han måste ha runt halsen under denna dag tills gipset torkat ordentligt, den tycker han inte alls om :P
Men den slipper han imorrn!
Vi kom till Anita då klockan nästan hunnit bli 19.30 igårkväll.... så det var en hel dag med sjukhus....

Idag har vi däremot varit ute på en skön morgonpromenad i solen :)

Slänger in lite kort på barnen när dom mumsar glass :D Väl värda efter bus i solen :D











BajJ!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej hej! Ja visst får man aldrig sova ut, varken som gravid eller icke gravid. Men så är det ju med kids! Nellie vaknar nästan varje natt av att antingen vara kissenödig, törstig eller drömt något. Så det spelar ingen roll om dom är bäbisar eller 7åringar.

Vad jobbigt att inte kunna dricka ordentligt och så, men det bättrar väl sig? Fast inte helt, för då går man ju inte ner nåt heller. Men är så glad för din skull, även om du är lika fin hur du än ser ut! Kramis!!

2009-05-23 @ 23:42:15
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0