Min "Stora" Hemlighet.....

Ja, att jag alltid varit stor har juh inte direkt varit någon hemlighet direkt.... Men att jag haft en hemlighet i snart 2 års tid stämmer desto mer...

Jag befinner mig just nu på Sahlgrenska sjukhus, det är lördag morgon och i torsdags förmiddag opererades jag för min övervikt.... Inget jag är direkt stolt över... Man tror ju att man kan klara det själv och att ta till operation har alltid varit det sista jag tänkt på... har testat allt i min väg kan jag lova, men efter att ha fått 3 barn så är det inte lika enkelt.
Inte lätt att gå pulverdiet då energin tryter med 3 barn och sen själv försöka äta rätt då ingen annan gör det?! Hur lätt är det på en skala då i slutändan?....
Men för 2 år sedan bestämde jag mig för att gå till vårdcentralen och få en remiss, för jag insåg då att jag aldrig skulle klara det själv... Det är sorgligt att man inte har starkare pli på sig, men men...
Nu sitter jag då här 2 dagar senare och mår ganska bra faktiskt! Åt 2 tallrikar soppa igår, nu sitter jag och njuter av lättfil till frukost :D *Sååå gott*
Väntar på att ronden ska komma så man kan få åka hem! Har gått väldigt bra att va på sjukhus faktikst, har aldrig varit förtjust i det men det har varit väldigt trivsamt plus att dom har otroligt sköna specialsängar för tjockisar ;) Hehehe....

Ja, nu vet ni min stora hemlighet.... Återstår att se hur livet blir framöver :)

Detta ämne är dock inget jag kommer att skriva massor om här, tänkte bara berätta vad som hänt dels för dom som inte visste nåt och dels för dom som visste och kanske vill bli lite uppdaterade om vad som hänt...

Snart kommer Pompen iaf å hämtar mig... *förhoppningsvist* Han ska va me då doktorn kommer så han får höra lite.

Kevin å Gabriel har varit glada för dom är ju hos farfar å härjar runt!! :P Stackarn kommer la va slutkörd efter helgen ;)
Å lille Isak är hos moster Ulli å Peter! Hoppas han varit snäll å sovit lite inatt... han va tydligen inte så snäll i går natt....

Nä, nu ska jag surpla klart min fil... Ska försöka lägga in kort snart oc´xå på barnen!!! Ska bara få tummen ur arslet att göra det ;)

BajJ!!

Kommentarer
Postat av: Ulli

Allt kommer gå så bra.ja tyckte du lät oförskämt pigg igår när jag pratade med dig i telefonen. Ses snart.puss puss

2009-05-09 @ 12:46:05
URL: http://www.nogg.se/ollasulrika
Postat av: Anonym

Hamnade här, på din blogg, lämnar ett spår innan jag går vidare...

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!



Passar också samtidigt på att önska dig välkommen till mig:

http://www.metrobloggen.se/offer

Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.

En blogg om händer som adrig slutar kännas, tårar som aldrig slutar rinna och minnen som alltid finns kvar. Tiden läker inte alla sår!



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

2009-05-11 @ 08:53:15
URL: http://www.metrobloggen.se/offer
Postat av: AnnSofie

Önskar dig all lycka till o håller tummarna!!

Kram på dig & hoppas att du kommer upp till Mora snart:)



2009-05-11 @ 20:04:59
Postat av: Alexandra

Men Monica, det visste jag inte... Att du också opererats.

Hoppas att allt går bra för dig. Är glad för din skull.

Jag tyckte det var så skoj att träffas när vi var hemma. Vi måste ses mer när vi kommer hem igen!



Krya på dig!



Stora Kramar

2009-05-15 @ 03:30:50
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0